Planinska šola 2023

Med 10. in 15. julijem 2023 se je na Planini pri jezeru odvijala planinska šola za najmlajše člane mladinskega odseka SPDT, ki je bila organizirana v sodelovanju z Združenjem slovenskih športnih društev v Italiji in s podporo Urada za Slovence v zamejstvu in po svetu. Med tednom so otroci, stari od šest do dvanajst let, spoznali gorsko opremo, osnove prve pomoči, osnove kartografije ter se zabavali ob simulaciji ferate in lovu na zaklad.

Prvi dan smo se že v jutranjih urah poslovili od staršev in stopili na vlak, ki je v Bohinjsko Bistrico prispel ob 12.30. Nato smo s kombijem otroke pospremili do Planine Blato. Po približno uri hoje smo prispeli do koče na Planini pri jezeru, kjer smo se spočili in izvedli nekaj skupinskih spoznavnih iger.

Naslednje jutro smo se po jutranji telovadbi odpravili na izlet na Planino v Lazu, kjer smo si ogledali malo gorsko sirarno in poskusili lokalno pridelano kislo mleko. Popoldne so otroci spoznavali gorsko opremo in osnove prve pomoči v gorah, z zanimivimi predstavitvami in zabavnimi igrami.

V sredo smo se odpravili na Pršivec. Žal nas je na pol poti presenetil dež. Zavetišče smo dobili v koči na planini Viševnik, kjer smo malicali in počakali, da se dež umiri. Ob povratku v kočo na Planino pri jezeru nas je čakala topla juha. Po kosilu je dež ponehal tako, da smo lahko šli na krajši izlet okoli jezera. Medtem so ostali voditelji pripravili simulacijo zavarovane poti. Otroci so spoznali tehnično opremo, ki jo uporabljamo na zavarovanih poteh v gorah. Kasneje so otroci lahko sami poskusili vzpenjanje po simulaciji ferate in primerno upravljanje z vponkami in samovarovalnim kompletom.

V četrtek zjutraj smo pričakovali dež tako, da smo šli na krajši izlet, do bližnje lovske koče. Medtem so voditelji pripravili lov na zaklad. Popoldne so se otroci zabavali pri lovu na zaklad, kateri je vseboval teme in vprašanja, ki smo jih obravnavali med tednom.

V petek, nas je čakal najbolj zahteven izlet. Zbudili smo se s krasnim vremenom in se odpravili na izlet k Triglavskim jezerom. Hodili smo čez Dedno polje do planine Ovčarija, kjer smo pojedli malico. Pot smo nadaljevali do koče pri Triglavskih jezerih, kjer je bil čas za kosilo in počitek. Vrnili smo se po nekoliko drugačni poti, čez Štapce do planine Ovčarija in nazaj po Dednem polju do koče na Planini pri jezeru.

V soboto zjutraj smo pospravili vso prtljago in se igrali na travniku pred kočo. Po kosilu smo se sprehodili do Planine Blato kjer nas je čakal kombi, ki nas je zapeljal do železniške postaje. Preden smo stopili na vlak smo se posladkali s sladoledom in se poslovili od čudovite narave, ki nas je obdajala čez teden. Trudni a zadovoljni smo zvečer prispeli v Sežano, kjer so nas nestrpno čakali starši. (mkn)